בטא מוטור

מעל מאה שנים של ספורט וטכניקה

רוכבים משנת 1905

הסיפור של בטא מתחיל עם המייסד ג'ופה ביאנצ'י שעסק בייצור אופניים, בנו אנזו בשיתוף חברו אריג'ו טוסי החליטו לקחת את העסק צעד קדימה והחלו לייצר אופנועים, מאז ועד היום.

בתחילת הדרך המפעל מוקם בבלריבה לאחר מכן הועתק לאוסמנורו, בשנת 1966 שטפון קשה פקד את אזור פירנצה וגרם נזקים גדולים למפעל בטא, למזלם הגדול החברה הצליחה לצאת מהמשבר במהירות וחזרה לייצר מנועים.

הספורט המוטורי תמיד פעם בלב החברה והיה חלק מה DNA שלה, הקו המנחה הזה חשוב ביותר לפיתוח דגמים חדשים במהירות רבה יותר, בדיקת אופנועים בזמן אמת, והגדלת המכירות על ידי הצגת האיכות גבוהה של המוצר באמצעות הצלחה במרוצים.

סדרת שינויים הגיעה במהירות עוצרת נשימה. מוטוקרוס היה יותר ויותר נשלט על ידי היצרנים היפנים, כך בטא החליטה להתרכז בתחום הטריאל. סדרה של אופנועים יוצרו והביאו ניצחונות באליפות העולם. עם זאת, הייתה התחייבות מתמשכת לכל ענף אופנועי השטח.

הייתה זו אבן דרך בהיסטוריה של בטא כאשר לאפו ביאנצ'י הצטרף לחברה. כל תהליך הייצור ומבנה ההנהלה השתנה ועודכן במטרה להגדיל את הפעילות העסקית בחו"ל. בתחום הטריאל היתה הצלחה מתמשכת בתחרויות, שהפכו עתה לסטטוס קוו החדש של החברה.

שינויים נרחבים בתוך החברה אפשרו להתמקד בשווקים הזרים, בעוד מספר הדגמים גדל באופן חלקי כתוצאה של יחסי עבודה חשובים עם KTM ו סוזוקי. במקביל, הצלחה בתחרויות הוכיחה כאמצעי חשוב בפיתוח העסקי.

עשור המסומן בשינויים גדולים בשוק הדו גלגלי. המכירות של אופנועי האנדורו הולכות וגדלות ברחבי העולם, בעוד שאופנועי הטריאל עדיין נמכרים אך במספרים קטנים בהרבה. בטא מייצרת כעת את כל מנועי הארבע ושתי הפעימות שלה בעצמה.

המחויבות הגדולה של החברה לספורט הביא יותר אליפויות עולם כולל תארי היצרנים, אשר היו יוקרתיים אפילו יותר ואשר החברה מעולם לא זכתה בעבר.